Salvador - Cestopisy

8.března 2008 den na hotelu

Jak jsem trávil "MDŽ" na hotelu

Den na hotelu 8. března 2008

Po dvou výletových dnech, jsem se rozhodl k odpočinkovému dni na hotelu.Nepřinutil mě k tom letmý pohled do kapesního kalendáře, že je 8.března – kdysi významný to den – ale skutečnost, že mě čekají další výlety za poznáním zdejších krás a to co se nabízí tady je neskutečné.

Když tady dorazili první rekreanti z Česka těsně před loňskými vánočními svátky, tak jejich Airbus na letišti vítali hasiči a letadlo pořádně pokropili!Jste první z Evropy hlásali.!Ano my češi jsme prvním národem, z „jiného“ kontinentu, kteří zde začínáme jezdit a za přijatelnou cenu můžeme obdivovat sopky, mayské památky, kolibříky, papoušky a hlavně vlny Pacifiku.

Konečně vstávám rozumně.Je osm a jdu na snídani, která tady začíná prakticky jako všude ve světě, tedy v sedm a je do půl jedenácté.Oběd si můžete dát od dvanácti do půl třetí a večeři pak od šesti do desíti večer.Kdo má potřebu může již od jedenácti hodin cpát do sebe ve Snach baru grilovaná kuřata, hranolky, výborné salámy,šunku, opékaná masa, zeleninové saláty a hlavně ovoce.Pitíčko, se začíná nalévat v deset a ve dvě v noci je konec.Výběr je obrovský.Nikde kde jsem byl, takový prostě nebyl.Kuřáci to tady mají skvělé.Cigarety jsou v baru k mání zdarma! Kdo chce sportovat a relaxovat má zdarma dva tenisové kurty, půjčovnu kol, posilovnu, vířivou vanu, předkolumbovskou saunu, nemotorové vodní sporty, potápění v bazénu, nebo čtyři bazény se sladkou vodou a jeden s mořskou.To vše zadarmo.Masáže se platí a je jich jen „šest“ druhů, od švédské, po masáž s lávovými kameny.Využit se také dá Plážový klub COSTA AZUL.A to je paráda.Autobusem vás odvezou do nedalekého střediska, kde je otevřené moře a pláže liduprázdné, dva kilometry vlevo i vpravo.Úžasné.K dispozici je tady bar a pochopitelně i jídlo.
Za jediný den se to všechno jednoduše nestihne, jste přece na dovolené a honit se nebudete, protože na vás ještě čeká excelentní večerní program a diskotéka.

Ráno v deset, jsem vyrazil na plážový klub.To co nám prováděl oceán raději nechtějte vědět.Lítali jsme ve vlnách, jako kus hadru v pračce.Pacifik si s námi pohrával jak chtěl a po třech hodinách jsme zmořeni jeli zpět na hotel.
TEMASCALU jinými slovy indiánská sauna.“Babča“ indiánka má roztopenou kulatou saunu, kde na rozpálené lávové kameny nalévá voňavou bylinnou vodu a něco odříkává a paličkou tluče na bubínek.Potím se - jdou ze mě všechny neřesti a cítím se lepší a lehčí.
Po předkolumbovské sauně jsem „grogy“. Válím se v teplém bazénu, který střídám se slanou vodou v moři.Sem tam si dám Margaritu, což je míchaný napoj nahořklé chuti a uvažuji o „klidu na posteli“.
Naštěstí vše ubíhá a sedím u večeře.Večer v devět je „karaoke“ a od deseti začíná hlavní program.Venkovní amfiteátr je pro pětiset lidí.Denně je téměř nacvaknuto.Střídají se tady dvě šestnácti členné skupin tanečnic a tanečníku.Jsou vynikající.Je zajímavé, že při „děkovačce“ tanečnic chlapi neřvou, zato ženské, jak se představuje chlap, pískají, tleskají, rvou si vlasy a šílí.No to je opravdu něco jiného než třeba v Egyptě, či Djerbě!To má 100% úroveň, od choreografie, nápadu předvedení výkonu jednotlivců, prostě paráda.Večer co večer. Jó, tak toto můžu srovnat jen s živou černošskou hudbou Keni.

Je půl dvanácté a „diskoška“ začíná.Tanečníci i krásné tanečnice jsou vám k dispozici a můžete to rozpálit na plné pecky.Tři večery po sobě to nesvedl nikdo!Dívám se na hodinky a jsem šťastný, že ukazují dvě ráno.Mám štěstí na kafové plantáže v Achuapánu jedu až 10. března.Ulehám a kleju, „sakra to byl den“.
Tak si odpočineme a příště jedeme na výlet kávových plantáží v pohoří Apaneca – Liamatepec.